niedziela, 23 października 2016

Ciasto drożdżowe inaczej

Dziś pomysł na drożdżówke w innej wersji mianowicie warkocz z ciasta drożdżowego z budynkiem. Totalnie spontanicznie wymyślona z braku margaryny na kruszonkę :)
Trudno mi podać przepis bo ciasto drożdżowe robie "na oko". Dałam 25dkg drożdży rozpuszczone w 1/6 szklanki mleka, 1 jajko, trochę cukru i oleju, mąkę na oko tak żeby ciasto oderwało się od ręki. Wszystko zagniotłam i odstawiłam do wyrośnięcia.
Ugotowałam budyń waniliowy na trochę mninaczej ilości mleka żeby był gęsty. 
Kiedy ciasto wyrosło a budyń ostał, podzieliła ciasto na 3 części, z każdej zrobiłam rulon który później rozwałkowałam i włożyłem budyniem, zlepiłam brzegi ciasta. Ułożyłam na blachę złączyłam górą i zaplotłam.

Piekłam w 180st około 20-30 minut.


1 komentarz:

  1. Wygląda znakomicie, chętnie wypróbuje, bo ostatnio takie smaki za mną chodzą :)

    OdpowiedzUsuń