sobota, 1 października 2016

Prosty sposób na oszczędzanie

Zrób prosty test. Włóż do portfela 150 zł- to będzie Twoja kwota do wydania na najbliższy tydzień. Musisz się w niej zmieścić. Ja jestem w stanie za tyle wyżywić przez tydzień 4 osobową rodzinę więc nie jest to niemożliwe.
Dla wielu ludzi to ogromna kwota, dla wielu też nierealna do przeżycia. Kiedy początek małżeństwa nas nie oszczędzał nie mieliśmy nawet tyle tygodniowo ale jak to mówię "jak się musi to się da".
Pieniądze z wypłaty były wypłacane w całości, w pierwszej kolejności zrobione opłaty, to co zostało dzieliłam w cztery koperty po równej kwocie. Moje dwie rady jak przeżyć test:

1. Zaplanuj obiady na cały tydzień

Zaplanuj co ugotujesz na obiad każdego dnia tygodnia. Najlepiej od razu zakupić wszystko co będzie potrzebne. Jeśli wystarczy zupa to wyjdzie to naprawdę ekonomicznie, u nas niestety sama zupa nie wystarczy, ale np. gulasz treściwy a dwa dni obiad z głowy. Jeśli Twoje menu nie będzie bardzo wymagające 50zł wystarczy.

2. kup tyle ile zjesz nie wyrzucaj

Jestem ogromną przeciwniczką wyrzucania jedzenia, w sklepie nikogo to nie zdziwi, lepiej kupić 5 plastrów wędliny niż nadmiar wyrzucić.


Jeśli się spróbowałaś, daj znać czy Ci się udało.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz